Äntligen var det dags.

Tankarna har funnits redan i många år, men det har aldrig blivit mer än just det, en tanke. Motiven och placeringen har ändrats flertalet gånger, men ändå har några få motiv varit de mest omtyckta i flera år.
 
I mars tog jag ett steg i rätt riktning och fixade en burk dit jag kunde lägga pengar som endast ska användas till tatueringar. Som alla vet är det inte precis billigt att fixa en tatuering, och då jag inte har pengar i överflöd vill jag inte heller ta pengar från mina månatliga inkomster för att tatuera mig. Istället bestämde jag mig för att jag lägger sånt jag förtjänar extra alternativt får i present i tatueringsburken.
 
 
På tisdagen för två veckor sen googlade jag tatueringar igen en gång, och bestämde mig att faktiskt ta kontakt med tatueraren i Jakobstad. Skrev lite kort vad jag hade tänkt mig, och fick prisuppgifter. På fredagen mailade han tillbaka att han hade drop-in på lördagen, och jag bestämde mig direkt att jag skulle slå till. Jag hade tillräckligt med pengar i min lilla burk och jag var säker på motivet.
 
Lördagen kom, och jag frågade en av mina bästa vänner om hon skulle komma med som moraliskt stöd. Hon var med på noterna och lite senare på eftermiddagen äntrade vi tatueringsstudion. Det var några före mig i kön, men det tog inte alltför länge innan vi fick komma tillbaka och det var min tur att bli gaddad.
 
 
Det var lite pirrigt då det var första tatueringen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men eftersom min smärttröskel är hög så trodde jag inte att det skulle vara några större problem. Han började på, vi diskuterade lite, och så var tatueringen klar. Visst kändes det, men långt ifrån outhärdligt. Direkt jag gick ut därifrån var mitt sug efter en ny tatuering större än någonsin, och jag längtar redan nu till den dagen jag får sätta mig under nålen igen.
 
Såhär blev då resultatet, tagen ett par dagar efter gaddningen. Ska fixa en bättre bild senare, samtidigt som jag skriver lite mer om själva motivet.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0