Sevendays bucket list - innan jag dör.

 
Några veckor senare än andra, men jag vill ändå fylla i denna bucket list. Älskar listor i alla dess former, och att konkretisera drömmar och mål. Om du inte vet vart du är på väg så kommer du aldrig att komma fram heller. Hoppas att jag i alla fall kan checka av någon punkt då jag ser tillbaka på denna lista efter en tid.
 
Hit vill jag resa: Oj, har så många ställen jag skulle vilja besöka.. Australien, Bali, USA, Costa Rica, Nya Zeeland, Kanada, Tanzania och sen specifika städer som t.ex. Barcelona, London och Edinburgh. Vill även uppleva mera av grannlandet i väst, och besöka bl.a. Falun, Västerås och Linköping.
 
En av de platserna där jag trivs som allra bäst - Ayia Napa, Cypern.
 
Det här vill jag äta: Gelato på Vivoli i Florens, godaste som finns! Måste. dit. igen.
 
En artist jag vill se live: Jag fullkomligt älskar att gå på konserter. Har redan sett Hardcore Superstar och WOLF, men om jag bara har möjligheten så måste jag gå på deras spelningar igen. Helt freakin' fantastiskt!! Annars kommer jag inte på några andra som jag verkligen MÅSTE se.
 
Det här vill jag uppleva: Att jobba med något jag verkligen brinner för. Äkta kärlek.
 
Ett språk jag vill lära mig: Spanska och grekiska! Förutom svenska är engelska det enda språket jag talar flytande i dagsläget, medan jag klarar finskan hyfsat. Drömmen vore att kunna följande språk flytande: finska, tyska, franska, spanska, grekiska och ryska. Har alltid haft lätt för språk, är en riktig språkmänniska.
 
En sport jag vill prova på: Definitivt surfing. Sen skulle det också vara grymt kul att testa på skidskytte. Och boxning!
 
Här vill jag bo: Utomlands för en tid. I min alldeles egna lägenhet (hatar att bo på hyra). En vacker dag också i ett egnahemshus tillsammans med min familj.
 
Den här boken vill jag läsa: Fuck your fears av Johannes Hansen. Har börjat läsa den, och måste fortsätta snarast!
 
En kraftansträngning jag vill klara av: Föda barn. Någon hinderbanetävling, typ Action Run i Västerås.
 
En utmnaning jag ska klara: Hemligt, det är endast mellan mig och min coach än så länge.
 
Ett äventyr som jag vill vara med om: Safari i Tanzania, och se "The Big Five". Vill också se vilda delfiner  och gärna simma med dem, drömmen! Att interraila i Europa vore inte helt fel heller, eller att backpacka genom Australien.
 
Det här vill jag äga: En Tesla! Eller en BMW X-serie. En egen bostad står också högt upp på listan.
 
Ett jobb jag vill prova på: Egenföretagare! Har också länge velat testa på att jobba som reseledare/guide.
 
Ett mål med min hälsa: Nå min målvikt, klara av att göra pistol squats, chins och handstand push-ups samt springa 10km på under en timme.
 
En person jag vill träffa: Just nu finns det en speciell typ jag skulle vilja träffa, som figurerar i tankarna mer eller mindre 24/7. Om vi ska snacka kändisar, så vore det inte fy skam att stöta på Vin Diesel.

En restaurang jag vill äta på: Någon av Gordon Ramsay's restauranger. Vill också besöka Mahalo i Stockholm och käka någon av deras underbara bowls.
 
En känsla jag vill få känna: När en baby sparkar i min mage. Kärleken till mitt eget barn.
 
Det här vill jag skapa: En trygg uppväxt för mina barn. Stabil ekonomi. Vissa saker behåller jag för mig själv tills det är dags, man kan ju inte avslöja allt heller ;)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0